Hydrotherapie

Hydrotherapie / Aquatraining

REVALIDATIE • KRACHT OPBOUWEN • MOBILITEIT VERGROTEN

Hydrotherapie, ook wel aquatraining genoemd is geschikt voor alle formaat honden en katten

Door middel van een onderwater loopband kunnen wij o.a. orthopedische en neurologische klanten extra ondersteunen

met oefeningen in het water waarbij hun lichaam door de drijfkracht wordt ondersteund en de lichaamsfunctie kan verbeteren en versterken.

Ook mobiliteit kan middels deze vorm van therapie worden vergroot en is bewegen minder pijnlijk ondanks de ziekte of blessure.

Al met al heeft hydrotherapie een zeer positief effect op het skelet, neuro-musculair, hart circulatie en ademhalingssysteem.

THERAPEUTISCHE ONDERSTEUNING VOOR

conditietraining pre-operatief

revalidatie post-operatief

spier- en skeletaandoeningen
(dysplasia, arthritis, paralysis)

laesie aan ligamenten, spieren, zenuwen en wervelkolom

training t.b.v. gewichtsverlies

verbeteren uithoudingdvermogen en spierconditie
voor slede- en racehonden

De PHYSIO-TECH onderwater loopband steld onze praktijk in staat om diverse gecontroleerde oefeningen uit te voeren t.b.v. bijvoorbeeld het verbeteren van het gangpatroon, of opnieuw leren lopen bij honden en katten met uitvalsverschijnselen.

Individuele settings zijn mogelijk!

Zo is de hoogte van het water instelbaar; kan de loopband naar een helling worden ingesteld; kan er tegenstroom worden opgewekt; snelheid aan te passen.

Door de aangesloten Software kan het specifieke programma van uw dier worden bijgehouden.

LOREM IPSUM DOLOR SITAME CONSECTETUR ADIPISCING

Fermentum aliquam etiam blandit consectetur donec adipisicing elitso tellus eiusmod blandit adipisicing blandit aliquam etiam elitso eiusmod tellus consectetur blandit fermentum donec aliquam elitso donec.

Postadres: Molenwerfslaan 52

2103 TD Heemstede, Noord-Holland